Dönüş yolunda olan gurbetçiler bakın neler söylüyor!

Yıllık izinlerini Türkiye’de geçiren gurbetçilerin hüzünlü dönüşleri devam ederken, Kapıkule Sınır Kapısı’nda zaman zaman yoğunluk oluşuyor. Tatillerini geçirmek için memleketlerine gelen gurbetçilerin, yaşadıkları ülkelere dönüşleri sürüyor.

Kapıkule başta olmak üzere Edirne’deki diğer sınır kapılarında yoğunluk oluşturan gurbetçiler, özlem ve sevinçle geldikleri Türkiye’den ayrılmanın burukluğunu yaşıyor.

“İnsanın memleketi gibisi yok”

Fransa’ya dönen Ümit Uçan, AA muhabirine, dönüş yoluna geçmenin üzüntüsünü yaşadıklarını söyledi. Sevdiklerini ve dostlarını geride bıraktıklarını dile getiren Uçan, şunları kaydetti: “Geliş güzel de gidiş çok zor. İnsanın memleketi gibisi yok, memleket çok farklı duygu. Oradayken büyük özlem duyuyoruz, televizyonlarda görüyoruz, telefonlarla görüşüyoruz. Türkiye’ye geldiğimizde büyük bir sevinç ama döndüğümüz zaman büyük bir hüzün. Gerçekten memleketin kıymetini bilmeyenlere de buradan sesleniyorum, memleketinizin kıymetini bilin.”

İlginizi Çekebilir
Almanya’da sınır dışı edilen kişi sayısında artış
Kuyrukta bekleyen gurbetçilere zeytin ikramı

Ailesiyle birlikte Almanya’ya dönen Caner Doğru ise ana vatandan ayrılmanın hüznünü yaşadığını ifade etti.

Dönüş yolculuğunun her zaman buruk geçtiğini dile getiren Doğru, “Duygulanıyoruz ayrılırken. Kelimelerle anlatılamayacak bir durum, bunu yaşayan bilir.” dedi.

Ali İhsan Kalaycı da memleketten ayrılmanın çok zor olduğunu belirterek, “İşimizin başında olmak için yollara çıktık. Allah, kazasız belasız bir yolculuk nasip etsin. Memleket bizim için çok farklı. Çocuklarım Fransa’da doğmasına rağmen biz Türkiye aşığıyız. Bize kalsa her 6 ayda bir gelmek isteriz. Türk bayrağını gördükten sonra gerçekten rahatlıyoruz. Diyoruz ki, öbür tarafta kalmayalım arıza yapacaksa da Türkiye’de yapalım.” diye konuştu.

(Aj)

Haberleri kaçırmamak için bizi takip edin:

Yorum Yaz

En Yeniler

SunExpress

Gurbetçilere güzel haber: Kayseri’den Viyana’ya direkt uçuş

Avrupa ülkelerine direkt uçuşlar arttı SunExpress Üst Yöneticisi Max Kownatzki, SunExpress'in 27 ülkede 52 noktaya sefer düzenlediğini, Kayseri'nin de Anadolu'daki önemli noktalardan biri olduğunu belirtti....

Çok Okunanlar

Kapıkule

Halkalı – Kapıkule arası seyahat süresi 4 saatten 1,5 saate düşecek

Halkalı - Kapıkule arası seyahat süresi 4 saatten 1,5 saate düşecek Türkiye'nin Avrupa ülkeleriyle yüksek standartlı demir yolu bağlantısını sağlayacak "Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi" kapsamında...

Önerilen

vaka

Kışın günlük vaka sayılarının 100 bine ulaşabileceği uyarısı

Kışın günlük vaka sayılarının 100 bine ulaşabileceği uyarısı İngiltere Sağlık Bakanı Sajid Javid, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının hala tehdit olmaya devam ettiğini belirterek, kış...